Tom Clancy’s Division Beta İnceleme

Merhaba oyunsever kardeşlerim! Biliyorsunuz ki 8 Mart’ta çıkacak olan Ubisoft yapımı Division’ın kapalı betası 28 Ocak – 31 Ocak arasında yapıldı. Aslında 1 Şubat’ta da devam edildi oynanmaya çünkü oyun içi bakım sürelerinden ötürü oyuncular biraz şikayetçi oldu. Ubisoft oyuncuları mağdur etmeyerek beta süresini 1 gün daha uzattı.

Yazıya başlamadan önce söylemek istediğim bir şey var. Malum beta olduğu için oyunda birçok şeye erişimimiz yoktu. Örneğin; yetenek ağacında 4 adet yeteneği kullanabiliyorduk fakat 12 yetenek vardı ve bu yeteneklerin de kendi içlerinde yetenekleri vardı, “crafting” yani bir şeyler icat etme/oluşturma bölümü de kapalıydı, harita sınırlıydı ve seviye sınırı vardı. Haliyle alabileceğimiz silah ve eşyaların seviyeleri de sınırlıydı. Bu nedenle oynadığım ve incelediğim kadarını size aktarmaya çalışacağım.

Betası her ne kadar kısıtlı olsa da oyunun ne kadar bağımlılık yapıcı olduğunu yaşamadan kesinlikle anlayamazsınız. O grafikleri, o RPG özellikleri… Fakat ben yine de anlatmaya çalışacağım. İlk olarak oyunun hikayesinden başlayalım. Oyun MMORPG oyunu olduğu için sağlam bir arka plan hikayesi var. Oyun, para üzerinden bulaşan bir virüs nedeniyle çöken toplumsal yaşantıyı konu alıyor. Biz de oyunda ABD hükümetinin, The Division adlı gizli organizasyonunun üyesi olan bir ajanı kontrol edeceğiz ve bir yandan virüsün sebebini araştırırken bir yandan da şehirdeki diğer gruplarla çatışacağız (Division’dan olmayan çeteler veya hırsızlar ile).

Oyuna başlar başlamaz bir ana merkezde buluyoruz kendimizi ve bu merkezden de alelacele göreve gönderiyorlar. Siz de apar topar daha ne olduğunu anlamadan yardıma koşmaya başlıyorsunuz. Hikayede bahsettiğim virüsün bazı bölgelerde taramalarını yaparak merkez operasyonları yani “Base Operations”a bildirimini sağlıyorsunuz ve bu da size o merkezi geliştirmek için ekstra puanlar sağlıyor. Örneğin, sağlık(medical) kısmı geliştirmek için görevlerden toplayacağınız ilaçlara(medicine) ihtiyacınız var ve bu ilaçlar ile sağlık kısmını geliştirmenize yardımcı oluyor. Peki, geliştiriyoruz da ne oluyor? Yeni yetenekler açılıyor. Tabii betada burası da çok kısıtlıydı ve sadece 2 kere geliştirebiliyorduk ve sadece sağlık kısmını geliştirebiliyorduk. Fakat oyun çıktığı zaman tüm beta oyuncularının bunun acısını çıkaracağına adım gibi eminim :).

1 2Betada araştırma yaptığımız korunaklı bölgede ve hatta sivillerin bulunduğu bölgede diğer oyuncular ile birlikte oynayamadık. Ancak grup kurduğumuzda diğer oyuncular bizim haritamıza girebildi. Fakat Karanlık Bölge’de(Dark Zone) bütün oyuncular birbirlerini görebiliyorlardı. Bu yüzden Dark Zone bize daha çok eğlendirici geldi. Korunaklı bölgede dediğim araştırmaları yaparak merkezi geliştiriyoruz, görevleri yapıyoruz, sivillere yardım ediyoruz ve birazdan anlatacağım işlemi gerçekleştiriyoruz. Sivillere yardım etmek demişken, ediyoruz da ne oluyor değil mi?

3İlk önce nasıl yardım ettiğimizden bahsedelim. Etraftaki kutulardan ve hatta yerde duran şeyleri topluyoruz ya hani (hangimiz toplamayız ki), heh işte o topladığımız şeylerin bazıları su, konserve, çikolata vb. şeyler oluyor. Bunlar bize çatışma esnasında %50 can yenileme, %25 hasar artışı gibi özellikler verseler de sivillere verdiğimizde, sivillerden karşılığında bazı şeyler alabiliyoruz.

4Örneğin, silahımdaki boyamayı bana bir sivil verdi ve oyun boyunca “Your gun is fabulous mate!!” lafını duydum. Nedenini yandaki fotoğraftan da anlayabilirsiniz. Evet pembe boya düştü :D. Tamamen şans tabii. Neyse güldük eğlendik baya bir sonuç olarak siviller tatlı şeyler verebiliyor. Mesela üstteki fotoğrafta da tabanca vermiş.

5Oyunda iletişim çok kolay ve gerçekçi. Sesli konuşma esnasında eğer envanterinize girerseniz veya harita açarsanız sesli konuşma kesiliyor. Envanter demişken de aynı zamanda çok güzel bir envanter sistemi yapmışlar. Envanterinizde silahınıza, zırh ekipmanlarınıza ve silahlarınızdaki modlarınıza kolayca erişebiliyorsunuz. Kolayca karşılaştırma yapabilip kolayca değişiklik sağlayıp ve hatta kolayca silahı parçalara ayırabiliyorsunuz(deconstruct). Fakat crafting betada kapalı olduğu için size bir uyarı veriyor ve bu uyarıda “Bu eşyayı ayrıştırmanız size herhangi bir eşya vermeyecektir” oluyor. Muhtemelen bunu tam sürümde değiştirip crafting ile birleştireceklerdir diye düşünüyorum.

6Yetenek sistemi çok kısıtlı olmasına rağmen yine de tatmin ediciydi. Seçtiğiniz 2 adet yeteneği Q ve E tuşlarına atayarak oyun esnasında kolayca kullanabiliyorsunuz. Oyunda açık olan 4 yetenekten ilki tarama; size geniş çaplı aran taraması sağlıyor ve etrafınızdaki tüm canlıları gösteriyordu. Eğer düşman var ise bu düşmanlar kırmızı görünüyordu. İkinci yeteneğimiz ise can yenileme. Bu yetenek ile kendimizin ya da grubumuzdaki bir arkadaşın canını yenileyebiliyorsunuz. Üçüncü yetenek zaman ayarlı roket atar/bomba atar diyebilirim. Size duvara veya herhangi bir yere sabitlenebilen bombalardan fırlatan bir cihaz veriyor ve bu bombayı siz dilediğinizde patlatıyorsunuz. Betada aktif olarak kullanılabilen son yetenek ise kalkan idi. Kalkanı açıp düşmanlarınızın üstüne yürüyebiliyor ve hasar almayı engelleyebiliyorsunuz.

7Bahsettiğim grup durumu ise yandaki menüden sağlanabiliyor. Bu menüden oyunda olan veya olmayan arkadaşlarınızı grubunuza davet edebiliyor veya yakınınızda bulunan kişileri davet edebiliyorsunuz. Eğer hemen dibinizde bir oyuncu duruyor ise direk ona yaklaşıp “tab” tuşuna basarak bu sekmeye gelip o arkadaşı ekleyebiliyorsunuz.

8Biraz önce envanteri anlatırken bahsettiğim silah modları kısmına gelecek olursak da, etraftaki AI(Artificial Intelligence) yani botları öldürerek eşya düşürebilir veya yine bu botlardan düşen paralar ile merkezdeki satıcılardan(vendor) silahlarımız için mod alabiliriz. Peki, bu modlar nedir ne işe yarar?

9 10 11 12 13Bu modlar susturucu gibi, dürbün gibi, şarjör genişletici gibi, açısal olarak ayarlanmış kabza gibi şeyler olabiliyor ve hepsinin karakterinize ve silahınıza ayrı etkisi oluyor.

Oyunda (görebildiğim kadarı ile) 5 çeşit eşya tipi var. Beyazlar yaygın, yeşiller yaygın olmayan, maviler ender, morlar destansı ve turuncular ise efsanevi eşyalar. Seviyeniz arttıkça satıcılardaki eşyaların kalitesi ve ücreti de bir o kadar artıyor. İşin garip tarafı herkese aynı eşyalar satılıyor. Yani hiç kimseye ayrım yapılmıyor. Fakat satılan eşyalar ise baya kaliteli oluyor genellikle. Sanırım yapımcılar satıcılar için kendilerine göre bir yenilenme süresi belirlemiş ve belirli sürelerde satıcıların sattığı eşyalar yenileniyor. Böylelikle de sürekli yeni eşyalar ile karşılaşıyorsunuz. Ama her oyuncunun şansına bağlı olarak değişen eşyalar olsaydı bence hoş olurdu. Tabii buna katılmayan arkadaşlarım illaki olacaktır. “E haksızlık değil mi birine efsanevi birine yaygın çıkacak?” diye… İşin zevki orada diye düşünüyorum ki yanlış da düşünüyor olabilirim. Bu arada betada eşya takaslama yoktu. Umarım oyunun kendisine getirilir diyorum. Çünkü bir MMO’nun vazgeçilmezi bence takastır. Kesinlikle gelmeli diyor ve yavaştan karanlık bölgeye geçiş yapıyorum.

Karanlık bölge hala virüsten arındırılamamış bir bölge ve burada insanların niyetini anlayamıyorsunuz. Tam bir kaos hakim. Haydutlar güvenli bölgedeki kadar seyrek değil ve güçsüz değiller. Güvenli bölgede haydutların seviyeleri 4 5 iken burada 9 ve hatta 10’a kadar yükseliyor. Burada yapay zeka haydutları öldürdüğünüzde eşyalar düşebiliyor. Bu eşyalar da radyoaktif oluyor. Tabii eşyaları radyasyondan arındırmadan kullanamıyorsunuz. En fazla 6 eşya alabiliyor ve yerden aldığınız eşya sırtınızda sarı bir çantada beliriyor. Bu da diğer oyuncuların dikkatini çekmek için birebir! Sırtınızda çanta olduğunda niyeti olmayan insanların bile dikkatini çekip onları iyi yoldan saptırabiliyorsunuz. Oyunu oynarken fark ettim ki, insanlar açgözlülüğünü gerçekten dizginleyemiyor. Çantanız var ise birden size saldıran insanlar ile karşılaşabiliyorsunuz. Şu an şunu sorduğunuzu duyar gibiyim “Çantayı aldık da ne yapacağız çantayı kardeş?”. Çantayı çıkartma noktaları(Extraction Points) var. Göndertme desek daha doğru olur, çünkü yaptığımız işlem çantayı gelen helikopter vasıtası ile gönderme. Çantayı gönderirken yaptığımız işlemlerden sırasıyla size bahsedeyim.

14İlk olarak uçağı çağırıyoruz. Bunu direkt olarak “F”ye basılı tutarak yapabiliyoruz(tabii eğer eşyamız var ise, yok ise çağıramıyoruz.)

15Tam 1,5 dakika sonra bir helikopter yanaşıyor ve sadece 4 kişi eşyasını yükleyebiliyor.16İşin kötü tarafı genelde fotoğrafta görünen kadar az kişi olmuyor ve etraf ana – baba gününe dönüyor. Ya yükleyemediğinizden şikayetçi olup tekrar çağırıyorsunuz helikopteri ya da hırsız arkadaşlardan(Rogue deniyor kendilerine) eşyalarınızı sakınmaktan yükleyemiyorsunuz. İşin tatlı tarafı Rogue olan kişiler belli değil. Sadece isminden “Aaa bu Rogue’du, biraz önce bize saldırdı.” gibi yorumlar yapabiliyorsunuz. Çünkü ancak bir oyuncuya saldıran kişi Rogue oluyor ve sadece bir iki el ateş ettiyse 20 saniye, öldürmüşse 90, seri katillik yolunda ilerliyorsa 180 ve hatta 300 saniyeye kadar cezası oluyor. Ceza dediğim de kafasının üstünde bir kurukafa beliriyor ve bu kurukafa olduğu sürece diğer oyuncular Rogue’a saldırabiliyor.  Biri niye saldırsın ki demeyin. Siz sakin sakin eşyalarınızı gönderirken birden havalarda bombalar mermiler uçuşuyor ve onca kişi ölüveriyorsunuz! Rogue’lar yaklaşık 200m çaptan fark edilebiliyor ve takip edile biliniyor ve biri size silahla ateş edip yaraladığında sayacınız tekrar başa sarıyor. Yani koca 300 saniyeden sonra 1 saniye kala biri size vurursa tekrar 300 saniye beklemeniz gerekiyor. Bir de 5’ten fazla kişiyi öldürdüyseniz kellenize ödül konuyor ve haritada yeriniz artık tüm sunucuya bildiriliyor. Buna da “Manhunt” deniyor. Eğer Manhunt seviyesine ulaşırsanız göreceğiniz şeyi ciddi olarak hiç abartmadan söylüyorum: en az 30 kişi arkanızdan kovalıyor :D. Manhunt seviyesine çıkmayı düşünüyorsanız, kendinize düzgün mevzilenebileceğiniz bir yer bulduğunuzdan emin olun!

17Normal zamanda öldüğünüzde, karanlık bölgede topladığınız tüm eşyalar düşüyor fakat çok az miktarda para düşüyor. Eğer Rogue olarak ölürseniz işiniz gerçekten zor. Öldüğünüzde yine topladığınız tüm eşyaları düşürdüğünüzün yanı sıra yüksek miktarda para da kaybediyorsunuz ve 30 saniye tekrar doğamıyorsunuz. Şimdi diyeceksiniz ki “O zaman ne mantığı var Rogue olmanın?”… Eğer Rogue olarak sayacınızı sıfırlar ve insanlardan kaçmayı başarırsanız güzel para ödülleri var. 1 kişi öldürüp kurtulduysanız 250, 5 kişi öldürüp kurtulduysanız 1500 gibi bir para elinize geçiyor diye hatırlıyorum. Bunun da gerçekten mükemmel bir para olduğunu söyleyebilirim. Oyunun en iyi silahına 3100 kara bölge parasına sahip olabiliyorsunuz.

Ara bilgi: Bu arada bahsetmiş olayım, güvenli bölgenin ve karanlık bölgenin paraları farklı, seviyeleri de farklı. Hangi bölgedeyseniz onun seviyesini/parasını artırabiliyorsunuz. Ama satıcılara eşya sattığınızda güvenli bölge parası veriyorlar fakat karanlık bölgedeki satıcılardan sadece karanlık bölge parası ile alışveriş yapabiliyorsunuz. Bu eşyalar güvenli bölgedekilerden biraz daha iyi olabiliyor. Güvenli oda denilen yerde(betada 1 tane vardı, oyun çıktığında muhtemelen birkaç tane olacak) dediğim bu oyunun en iyi silahı satılıyordu ve kendisi efsanevi kategorisindeydi. Adı Caduceus(tıp ambleminin ismiymiş kendisi) olan bu silahın özelliklerini başka hiçbir silah geçemiyor oyunda.

18Bu arada bahsetmeyi istediğim ufak bir suiistimal durumu bulunuyor. Bu ne derseniz de hemen açıklıyorum: ilk resimdeki haritayı hatırlıyorsunuzdur. Hatırlamıyorsanız da daha yakından ve tekrar koyayım.

19Buyurun efendim. Hani şu kırmızı ile çizgili yerler var ya… İşte oralar sizin çıkamadığınız bölgeler. Çıktığınızda oyun sizi 10 saniye sonra yakın yerlere ışınlıyor. Eğer karanlık bölgedeyseniz bu yer direkt olarak güvenli oda oluyor. Oyuncular(her zaman olduğu gibi) bu oyunun da açığını yakalayıp suiistimal ettiler. Siz sormadan ben söyleyeyim hemen. Bu arkadaşlar direkt olarak 5 kişi öldürüp bu alanın dışına çıkıyorlar ve 10 saniye sonra özgürler!!! Ne kadar sinir bozucu değil mi? Kovaladığınız adam 10 saniye bekleyip tüyebiliyor. Evet, muhteşemdi gerçekten… Neyse ki oyunun orijinali çıktığında bu tarz hatalar olmayacaktır. Sizi bulmuşken az yakınayım o zaman. Bu tarz oyunculardan gerçekten gına gelmeye başladı. Kimse böyle kişilerle oynamayı istemez diye düşünüyorum. Bence oyunu oynamayı da hak etmiyorlar diye düşünüyorum.

20 21Oyunun bir başka ilgi çekici durumu ise bazı bölgelerde virüslü alanlar (Contaminated Area) var. Bu alanlarda tek sefer açmalı koca kutular bulunuyor ve içlerinden mükemmel şeyler düşebiliyor. Düşen para da cabası!

22 23Bölgeleri tamamen geçmeden anlatmak istediğim bir şey daha var. Bazı yerlerde yakınına gidince beliren “Echo” isimli anılar bulunuyor ve bu anılardaki karakterler, binalar ve hatta eşyalar turuncu bir toz bulutu halinde önümüzde beliriyor. Bu beliren karakterlere yaklaştıkça seslerini daha iyi duyabiliyoruz. Bunlar bize virüsün başlangıç zamanlarına dair bilgi veriyor. 24Yavaş yavaş oyunun sosyal içeriklerine gelecek olursak, oyunda 8 9 çeşit “Emote” dediğimiz karakteristik hareketler var. Örneğin; alkışlamak, el sallamak, selamlamak, kızmak, gülmek ve hatta spor yapmak!
25Bu hareketlerin ufak tefek sorunları bulunmakta… Örneğin, spor yaparken silahınız bazen elinizde kalabiliyor ve ateş edebiliyorsunuz fakat hareket edemiyorsunuz :D.

Oyundaki duvar yazılarından birkaçını paylaşıyorum sizlerle :D.
26asd

Oyunda araçların kapıları kapanabiliyor… 27 28Oyunun içindeki hava durumu ise fevkaladenin fevkinde bir şekilde işlenmiş diyebilirim. Karlı bir havada resmen kar tanelerinin karakterin suratına vurduğunu hissediyorsunuz.
29 Ufak tefek yapay zeka hataları var tabii :).30Yapay zeka demişken bahsetmeden geçmek istemiyorum. Ya siviller bu kadar mı korkak olur? Ateş etmenize gerek bile yok! Kaçmaları için sizi görmeleri yeterli. Direkt topukluyorlar ortamdan :D. Giderken de bir sürü laf söylüyorlar. “İnsanlık kalmamış!”, “Seni iyi biri sanmıştım, sen de onlardanmışsın!” ?????? Ne diyorsunuz arkadaş? 😀

Aynı zamanda oyuna grup kurmak için bir sistem eklenmiş. Buradan ne yapacağınızı seçip sizinle eşleşen insanlar ile bir grup kurabiliyorsunuz. Seçenekleriniz arasında: özgür dolaşmak, görev yapmak ve karanlık bölge var.
31Betadan şimdilik bu kadar! Oyun çıktığında tekrar görüşmek üzere!

You may also like...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir