FIFA 18 Demo Ön İnceleme (PC)

FIFA’nın uzun süre aynı motorla devam edip ufak geliştirmelerle benzer bir oynanış sunması hem övülen hem de eleştirilen bir durumdu. Bir kesim aynı oyuna her sene para veriyoruz diye düşünürken bir kesim de iyi bir seviyeyi yakalayan FIFA’nın işleyen yapıyı fazla değiştirmeden devam etmesini doğru bulmaktaydı.

Son yıllarda ise EA, biraz da kendi politikaları sebebiyle, hızlıca oyun motorlarını değiştirmeye başladı. En son FIFA 14’te Impact motorunu kullanılırken FIFA 15 ve FIFA 16’da Ignite, FIFA 17’de Frostbite motoru kullanıldı. FIFA 18 de Frostbite motorunu kullanıyor olmasına rağmen tamamen yenilenen animasyonlarla birlikte farklı bir oyun tecrübesi yaşatıyor.

Animasyonların tamamen değişmesinin ve animasyonlar arası geçişlerin hızlanmasının daha akıcı bir oyun hissi verdiğini söyleyebiliriz. Buna ek olarak oyuncuların sizin komutlarınıza daha hızlı cevap vermesi ve top sürme esnasında yaptığı hareketlerin daha yumuşak hale gelmesi top kontrolünü kolaylaştırmış. Bu kontrol sistemi bana eski akıcı PES’leri oldukça hatırlattı, tabii maçların halen FIFA serilerine uygun bir şekilde acele etmeden ilerlediğini de belirtelim.

Yeni FIFA’da uzaktan şutlar da bir hayli dikkat çekiyor, sadece dikkat çekmekle de kalmıyor hemencecik gol oluveriyor. Gerçekten uzaktan iyi şut çekebilen oyuncuların farkının anlaşılabilmesi için bu şutların biraz zayıflatılması gerektiği kanaatindeyim. Belki de demoda değiştirilemez şekilde 4 dakika olan devre süresi boyunca bol bol uzaktan gol keyfini yaşamamızı istemiştir EA. Şut isabeti dışında şut ve top mekaniğinin daha da geliştirildiğini belirtmeden geçmeyelim. Oyuncuların ters ayaklarıyla şut çekmeye kalkıştığınızda ise topun taca doğru yuvarlanmasını izlemeye hazır olmanız lazım.

Sadece uzaktan şutlar değil bütün şutlardaki genel iyileşmeye, defans yapmaya alışma da sürecini de eklediğimizde bol gollü sonuçlar kaçınılmaz oluyor. Çeşitli zorluk seviyelerinde ve farklı takımlarla yaptığım maçlarda genellikle 4-5 gol görmeyi başardım ve beklemediğim şekilde Legendary seviyesindeki ilk maçımı da kazandım. Farklı takımlardan bahsetmişken demoda 12 adet takım;

  • Manchester United
  • Manchester City
  • Real Madrid CF
  • Atlético de Madrid
  • Juventus F.C.
  • FC Bayern Munich
  • Paris Saint-Germain F.C.
  • LA Galaxy
  • Toronto FC
  • Boca Juniors
  • D. Guadalajara
  • Vissel Kobe

ve 4 farklı stadyum;

  • Santiago Bernabéu
  • La Bombonera
  • StubHub Center
  • King Fahd Stadium

bulunuyor.

Bu takımlarla istediğiniz zorluk seviyesinde 4 dakikalık devrelerden istediğiniz kadar maç yapabilirsiniz. Bunun dışında, bir takım temel ayarları değiştirmenize de izin veriliyor. Kontroller de dahil bütün ayarları ancak geçici olarak kaydedebiliyorsunuz, bir daha oyunu başlattığınızda bütün ayarlar ilk haline dönmüş oluyor. Elbette, tam sürümde böyle bir kısıtlama olmayacaktır.

Journey modu Alex Hunter‘ın hikayesine geçen yıl kaldığı yerden devam edecek şekilde hazırlanmış. Geçen seneden farklı olarak bu sene İngiltere dışındaki liglerde de mücadele etmemize olanak tanınıyor. Geçen yolculuğumuz boyunca Premier Lig’inde bize ağabeylik eden Harry Kane’in yerini yeni oyunda Ronaldo almış gibi gözüküyor. Demoda sadece bir maçta görev alabiliyoruz, gösterilen sinematiklerden anladığım kadarıyla bu sefer daha fazla iniş çıkışlı bir hikaye bizleri bekliyor olacak.

Önceki FIFA’lara göre oyuncularımız boş alanları daha iyi sezebiliyorlar, bu da özellikle orta açarken bize büyük bir avantaj sağlıyor. Biraz daha kolaylaştırılan orta açma mekaniği sayesinde boş alana koşan takım arkadaşımızı doğru bir şekilde tespit ettikten sonra rahatça topu kendisine ulaştırabiliyoruz. Bu yıl ortalara hak ettiği önemi vermeniz gerekecek.

Defansa geldiğimizde ise, FIFA’nın yıllardır bünyesinde barındırdığı Tactical Defending mantığına alışkın bile olsanız ilk maçlarda zorlanacağınız tahmin ediyorum. Eskisine nazaran daha çevik oyuncularla karşı karşıya durumdayız, ani bir hareketle çalım yememiz işten bile değil. Geçen seneki oyunda defans oyuncularının sahip olduğu hız avantajı bu sene biraz daha dengelenmiş, Bale gibi çok hızlı oyuncularla karşı karşıya kalan hantal defanslar hatalı bir müdahale denemesinden sonra toz yutmaya mahkum oluyor. Bu sebeple defans yaparken omuz omuza mücadeleye anlık müdahalelerden daha fazla ağırlık verilmesi gerekmekte.

Diğer dikkat çeken değişimlerin başında pasların daha doğru ve seri bir şekilde hedefine gitmesi yer alıyor. İyi ayarlanmamış bir pas ise kontratak olarak geri dönebilir, aman dikkat.

File bekçilerini incelediğimizde aralarındaki yetenek farkının iyice belirginleştiğini görebiliyoruz. Filelerin kendisi ise beni hiç tatmin etmedi, neredeyse hiç yerinden kıpırdamayan filelere gol atmak pek keyifli olmuyor.

Oyunun grafikleri detay açısından gözle görülür bir değişim göstermiş. Oyuncuların yüz detaylarına ve seyircilere baktığımızda bu durumu daha iyi fark ediyoruz. Oynanış esnasında fazla dikkat çekecek değişimler olduğunu düşünmüyorum. Oyunun maç sırasındaki genel atmosferi ise sanki biraz karanlık hale gelmiş ve renk paleti daha mat renkler barındırıyor. Menülerde ise bu yazın modası mor renk bizleri karşılayacak. (Not: Modadan anlamam.)

Yeni eklenen bir özellik de hızlı oyuncu değişiklikleri olmuş. Oyuncuların sakatlık, yorgunluk, beklenen katkıyı verememe gibi durumlarında maç bölünmeden sağ alt bölgede bir pencere açılacak. Burada belirtilen değişikliği onaylamanız halinde menüye girmeye gerek kalmadan oyuncu değişimini tamamlamış olacaksınız. Bu süreç top oyunda değilken karşınıza çıktığı için oyuncu değişikliği hemen uygulanacak.

FIFA 18’den en büyük beklentimiz olan FUT Icons ile ilgili reklam dışında herhangi bir şeye demoda rastlayamıyoruz. Fifa’nın Ultimate Team moduna eklenecek emekli olmuş efsaneleri içeren FUT Icons her oyuncunun 3 farklı dönemini içerecek. Tam sürümde FUT Icon’larına Ronaldo (Fenomen), Ronaldinho, Maradona, Henry, Lev Yashin, Pelé, Ruud Gullit, Roberto Carlos, Okocha, Vieira, Schmeichel, Puyol, Del Piero, Michael Owen, Deco, Rio Ferdinand, Robert Pirés dahil olacak.

Genel olarak baktığımızda yeni FIFA’nın oynanışının, size oyuncu üzerinde bir nebze daha fazla kontrol imkanı verdiğini ve animasyonlar tarafından daha az kısıtlandığını söyleyebilirim. Bu gelişmeler ufak gibi gözükse de oyun içindeki genel gidişata çok etkisi olduğunu ilk andan itibaren siz de hissedeceksiniz. Bazı ufak problemler de düzeltilirse bu sene çok başarılı bir FIFA 29 Eylül‘de bizleri bekliyor olacak. Eğer İkon veya Ronaldo versiyonlarını ön sipariş verdiyseniz, oyunu 26 Eylül‘de indirebilirsiniz.

Tam sürümün incelemesinde görüşmek üzere…

FIFA 18 Sistem Gereksinimleri:

Minimum:

  • OS: Windows 10 – 64-Bit
  • CPU: Intel i3 6300T – Intel i3 4340, ve Intel i3 4350 veya AMD Athlon X4 870K – AMD FX-4350 ve FX-4330
  • RAM: 8GB
  • Depolama Alanı: 50.0 GB
  • Ekran Kartı: NVidia GeForce GTX 660 2GB veya Radeon RX 460, R9 270, R7 370

Önerilen:

  • OS: Windows 10 – 64-Bit
  • CPU: Intel i3 6300T – Intel i3 4340 ve Intel i3 4350 veya AMD Athlon X4 870K – AMD FX-4350 ve FX-4330
  • RAM: 8GB
  • Depolama Alanı: 50.0 GB
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 670 veya AMD Radeon R9 270X

Like

You may also like...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir