Counter Strike semalarında yeni bir silah: Revolver

Untitled-1

Bu oyun burada biter ve ben çekip giderim
Yüreğimde bir çocuk cebimde bir revolver

Counter Strike Global Offensive’de yayınlanan son yamayla birlikte yeni bir silah da envanterlerimize gelmiş oldu: Altıpatlar! Silah aynı cz75-five seven ikilisi gibi, Desert Eagle’a alternatif olarak geldi ancak şunu belirtmek gerekir ki bir sonraki yamaya kadar oyunda çok fazla altıpatlar kullanıcısı olacak. Silaha genel anlamda bakacak olursak; 8 yüklü 8 de yedek olmak üzere toplam 16 kurşuna sahip. Ancak verdiği yüksek hasar miktarı ve yüksek isabet oranı silahı tam anlamıyla bir ‘el awp’ durumuna getirmiş.

20151209093912Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi desert eagle’in alternatifi(?) şeklinde de olsa aralarında fark çok açık. Hem yüksek atış mesafesine hem de yüksek hasara sahip. Üstelik şu anda meta’da en yüksek hareketli isabet oranına sahip, bu şu demek oluyor hem koşup hem de silahı sıkmanız ve hedefinizi tutturmanız mümkün. Üstelik de tek elinizle tutabileceğiniz bu ‘awp’ oyunda sadece 850 dolar. Silahı alıp ölüm maçı haritalarında şöyle bir turladığımda etrafta koşarak altıpatlarla ateş eden insanlar vardı. Ortalık adeta vahşi batıyı andırıyordu. Peki, bu silahın hiç mi dezavantajı yok. Elbette ki var. O da tetiğe basılması ile kurşunun ateşlenmesi arasındaki geçen süre. Bu süre yaklaşık olarak 1 saniye, yani 1 saniye boyunca tetiğe basmak zorunda kalıyorsunuz. Bu da aslında kurşunu düşmanınızın koşu yoluna atmanız gerektiği anlamına geliyor. Bu gecikme süresi altıpatlar bulunduran tüm nişancı oyunlarında mevcut. Mesela Battlefield 4’te bulunan tüm altıpatlarlar belirli bir gecikme süresine sahip. Silahın tipine göre bu gecikme süresi artıyor ya da azalıyor. Önümüzdeki zamanlarda bu silahın oyunda yarattığı sarsıntıyı çok daha iyi göreceğiz. Gelen silah, awp gücünde olunca ister istemez oyuna yeni bir soluk katmaktan öte oyunu bozmaya kırmaya yönelik olacağı için sarsıntı ifadesini kullanmak daha mantıklı oluyor. Aşağıdaki videolardan da durumun ne kadar vahim olduğunu görmek mümkün.

http://gfycat.com/BoilingSevereGreatdane

http://www.twitch.tv/killerahri/v/29005554

Oyuna gelen tek güncelleme altıpatlar değil. Oyunda altıpatlların gölgesinde kalan çok ciddi değişiklikler de mevcut. Tabancaların hareket ederken sahip oldukları isabetlilik düşürülmüş durumda. Aynı zamanda tüfeklerde de tekrar eski isabetlilik oranına dönüş süresi artmış durumda. Bu farkedilmese de oyunda ciddi değişikliklere yol açacak. Çünkü daha yüksek toparlanma süresi demek silahtaki sprey mesafesinin kısalması demek oluyor ki bu Valve’in insanları sprey yapmaktan öte kontrollü ateş etmeye itmesi demek oluyor. Yani artık uzak mesafelerden yapılan sprey atışlara, tabanca ile koşarak adam öldürmeye elveda diyoruz.

Eski İsabetsizlik Yeni İsabetsizlik
P2000 13.00 26.00
USP-S 13.87 27.74
USP (no silencer) 13.87 27.74
Glock 12.00 24.00
P250 13.41 26.82
Five-Seven 13.41 26.82
Tec-9 3.81 7.62
Dual Berettas 17.85 35.7
CZ75-Auto 13.41 26.82

Yukarıda görüldüğü gibi tüm tabancaların hareket ederken sahip oldukları isabet değerleri yarıya düşürülmüş durumda.

AK47:

InaccuracyCrouch 4.81 -> 5.00

RecoveryTimeCrouch 0.381571 -> 0.45

RecoveryTimeStand 0.46 -> 0.60000

M4A4:

RecoveryTimeCrouch .302625 -> 0.43

RecoveryTimeStand 0.423676 -> 0.525

M4A1-S:

InaccuracyCrouchAlt 3.68 -> 4.10

RecoveryTimeCrouch 0.302625 -> 0.43

RecoveryTimeStand 0.423676 -> 0.525

Yukarıda görülen bu değerler, oyundaki üç ana tüfeğe ait. AK47 ve M4A1-S’te silahların toparlanma süresinin yanı sıra aynı zamanda eğilip ateş etmenin isabetsizlik katsayısı da artırılmış durumda. M4A4’te ise bu isabetsizlik mevcut değil. Bu yeni isabetsizlik oranı ve toparlanma sürelerinin yarattığı boşluk, metayı ister istemez AUG ve SG553’e kaydıracaktır. Gerek profesyonel gerekse topluluk maçlarında artık daha fazla AUG ve SG553 tercih edileceğe benziyor.

Toplamak gerekirse, bu yeni yama çok fazla tartışmalara sebep olacağa benziyor. Gerek altıpatlar gerekse altıpatların gölgesinde gerçekleşen değişiklikler Altıpatların güçsüzleştirileceği kesin ancak tüfeklerdeki ve tabancalardaki bu değişiklikler kalıcı olacak mı ve Valve oyunu istediği bu yeni yöne doğru sürükleyebilecek mi göreceğiz.

You may also like...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir